Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε ;
Derniera για το Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε . Ένα Θεατρικό ταξίδι φτάνει στο τέλος του . Reportage Ζώης Τριανταφύλλου Σφακιανάκης.
Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε ;
Ντερνιέρα για τον Πιραντέλο
Και σ ένα δίωρο ζωής εγώ εξαφανίζομαι ...
Μια παράσταση στηριγμένη στο δίπολο πρωτοτυπία και έμπνευση έφτασε στο τέλος της. Δύο από τα χαρακτηριστικότερα γνωρίσματα που συνήθως, θέλουμε να έχουν οι άνθρωποι γύρω μας αποτελούν τον ορισμό της δημιουργικότητας.
Η δημιουργικότητα μπορεί να έρχεται από το πουθενά, προϋποθέτει όμως πολύπλοκη νοητική λειτουργία και δεν σχετίζεται με την απλή διαδικασία της σκέψης.
Με το πάθος και την αγάπη για την θεατρική πράξη ως άξονα ο Luigi Pirandello ο Γιώργος Λιβανός η Ροζίτα Σώκου και φυσικά ένα υπέροχο καστ ηθοποιών χάρισαν στο κοινό μια ανανεωμένη ματιά πάνω στο έργο του σπουδαίου Ιταλού δραματουργού.
Ο Λουίτζι Πιραντέλλο Luigi Pirandello, 28 Ιουνίου 1867 - 10 Δεκεμβρίου 1936), ήταν Ιταλός δραματουργός, μυθιστοριογράφος και δοκιμιογράφος, στον οποίο απονεμήθηκε το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1934.
Ο Λεπενιώτης το 1914 φέρνει στην Ελλάδα το μονόπρακτο του μεγάλου Ιταλού δραματουργού, "Η μέγγενη" (La morsa), που ανεβάζει στο θέατρο της Κυβέλης, όταν ακόμη ο συγγραφέας ήταν σχεδόν άγνωστος, ακόμη και στην Ιταλία την ίδια.
104 χρόνια πέρασαν από τότε κι ο Pirandello είναι επίκαιρος μέχρι σήμερα. Πολλά από τα έργα του ανέβηκαν στην Ελλάδα σημειώνοντας τεράστια επιτυχία.
«Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε»
«Questa Sera si Recita a Soggetto»
του Luigi Pirandello από τους ΘΕΑΤΡΙΝΩΝ ΘΕΑΤΕΣ
σε ελεύθερη απόδοση της Ροζίτας Σώκου
Το έργο του Pirandello, σύγχρονο και αλληγορικό, παρουσιάζει με μαεστρικό τρόπο δύο παράλληλες ιστορίες που συναντιούνται μαγικά, ενός θιάσου που αυτοσχεδιάζει και παρουσιάζει μια παράσταση και μιας φιλελεύθερης Σιτσιλιάνικης οικογένειας με τρεις κόρες που ερωτοτροπούν ανενδοίαστα.
Όλα αυτά με φόντο την Ιταλική επαρχία του ΄50.
Το έργο πρωτοπαίχτηκε στο Τορίνο τον Απρίλιο του 1930 και στην Ελλάδα παρουσιάστηκε σε μετάφραση και σκηνοθεσία Δημήτρη Μυράτ τον Οκτώβριο του 1961. Έκτοτε παρουσιάζεται συχνά- περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο του δημιουργού- ανά τον κόσμο, πάντα με μεγάλη επιτυχία.
Η ταυτότητα της παράστασης
Ελεύθερη απόδοση: Ροζίτα Σώκου
Σκηνοθεσία-στίχοι-φωτισμός: Γιώργος Λιβανός
Μουσική σύνθεση-διδασκαλία: Σάκης Τσιλίκης
Κινηματογράφηση: Γιάννης Σολδάτος
Σκηνικά-κοστούμια: Γιοβάννα Πρασίνου
Χορογραφία: Σίμων Πάτροκλος
Μοντάζ: Αντώνης Μανδρανής
Βοηθός σκηνοθέτη & χορογράφου: Ανδρέας Ζαχαριάδης
Φωτογραφίες: Ζώης Τριανταφύλλου-Σφακιανάκης & Κώστας Βολιώτης
Σύμβουλος παραγωγής: Ζωρζέτ Μιρόν
Θεατρολόγος: Μαρία Βλάχου
Προβολή-επικοινωνία: Νατάσα Παππά
Έπαιξαν οι ηθοποιοί (Με την σειρά εμφάνισης)
Γιάννης Τσιώμου
Μάνος Χατζηγεωργίου
Όλγα Πρωτονοταρίου
Σοφία Μπεράτη
Λίλη Τέγου
Ζωρζέτ Μιρόν
Χρήστος Μαραθιάς
Άγης Σιούνας
Πιάνο Νίκη Γκουντούμη
Ανδρέας Ζαχαριάδης
Η παράσταση παίχτηκε ολόκληρη την σαιζόν 2017-18 στο Studio Κυψέλης απέσπασε καλές κριτικές και δόθηκε παράταση μιας εβδομάδας στον κήπο ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ στην Πλάκα από όπου και οι φωτογραφίες που ακολουθούν.
Ο Σκηνοθέτης Γιώργος Λιβανός με ηθοποιούς και συντελεστές της παράστασης .
Οι Συντάκτες του Art Magazino, Παναγιώτης Πετρόπουλος και ο Γιώργος Λιναρίτης , ο Νίκος Γιάννακας ο Γιώργος Λιβανός και Ζανό Ντάνιας.
Ο Γιώργος Λιβανός με την Άννα Χατζησοφιά και τον Νίκο Γιάννακα.
Το Απόψε αυτοσχεδιάζουμε παρότι είναι μια μεγάλη παραγωγή και συνέλεξε περισσότερες από 30 υμνητικές κριτικές που το χαρακτήρισαν από τις καλύτερες παραστάσεις της χρονιάς και το πληρέστερο ανέβασμα του έργου στην Ελλάδα δεν επιχορηγήθηκε.
Το Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε δεν επιχορηγήθηκε από κανένα φορέα . Στηρίχτηκε στην προσέλευση και αγάπη του κοινού.
Οι Θεατρίνων Θεατές ευχαριστούν θερμά όλους εσάς για την παρουσία σας στις παραστάσεις .
Ζώης Τριανταφύλλου Σφακιανάκης
Θεατρικός Συντάκτης
Κανένας δε γεννιέται με Manual οδηγίες χρήσεως. Ο άνθρωπος δημιουργείται μέρα με την μέρα . Όταν στις εργοστασιακές μου ρυθμίσεις προστέθηκε το Θέατρο και η Ψυχολογία άρχισα να λειτουργώ ως καθρέφτης . Αγαπώ την μοναδικότητα του ανθρώπου και το πάθος του για ζωή. Από τον Θέσπι και τον πρώτο υποκριτή, το μαγικό <ΑΝ> του Στανισλάφσκι και μέχρι τις μέρες μας ...το θέατρο εξελίσσεται παράλληλα με τον άνθρωπο .
Κι αυτός ο άνθρωπος είσαι ΕΣΥ