...Για να ψοφήσουν οι πρωταγωνιστές

2018-03-05

Η μαύρη κωμωδία του βραβευμένου συγγραφέα Γκαμπριέλ Καλντερόν ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο θέατρο 104 Reportage Ζώης Τριανταφύλλου Σφακιανάκης

...Για να ψοφήσουν οι 

Πρωταγωνιστές

Μια αέναη ιστορία του κόσμου-του GabrielCalderon 

Η μαύρη κωμωδία του βραβευμένου συγγραφέα Γκαμπριέλ Καλντερόν ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο θέατρο 104 σε μετάφραση Δημήτρη Ψαρρά και σκηνοθεσία Πάνου Κούγια.

Μια παραγωγή της square theatre company 

Η Άννα, μια νέα κοπέλα που προσπαθεί να μάθει την αλήθεια για το τί συνέβη στην οικογένειά της την περίοδο της Δικτατορίας της Ουρουγουάης, αποφασίζει με τη βοήθεια του εφευρέτη συντρόφου της, του Ταδέο, να συγκεντρώσει ξανά όλους τους συγγενείς της γύρω απ' το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Με τη βοήθεια μιας χρονομηχανής που έχουν κατασκευάσει, συγγενείς από το παρόν και από το παρελθόν, ζωντανοί και νεκροί, μαζεύονται σ' ένα μοναδικό δείπνο δημιουργώντας τραγελαφικές καταστάσεις και απροσδόκητες εξελίξεις.  

Τι συμβαίνει, όμως, όταν η "αλήθεια" είναι τελικά υποκειμενική; Όταν στην προσπάθειά της να ειπωθεί, αυτοκαταστρέφεται; Τι συμβαίνει όταν δεν υπάρχει αλήθεια και ούτε ποτέ υπήρξε σε αυτόν τον κόσμο; Μήπως είναι απλά, μια ακόμη υπερεκτιμημένη έννοια; Ποιος θυμάται τον πρώτο - πρώτο πόλεμο; Ποιος θυμάται την πρώτη δικτατορία; Ποιος τους νεκρούς και ποιος τους νικητές; Ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές, τελικά, και ποιο ειδεχθές αμάρτημα διέπραξαν για να πρέπει να « ψοφήσουν » ;

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ  

Το έργο γράφτηκε κατόπιν ανάθεσης από το "Le Théâtre des Quartiers d'Ivry", Παρίσι - Γαλλία. Τον Σεπτέμβριο του 2012 παρουσιάστηκε στο «Διεθνές Φεστιβάλ του Μανισάλες» (Κολομβία). Κατόπιν, το έργο ανέβηκε στην Ουρουγουάη τον Νοέμβριο του 2012, ενώ τον Μάρτιο του 2013, ανέβηκε στο Παρίσι. Επιπλέον, έχει παρουσιασθεί πολλά φεστιβάλ. Έχει ενταχθεί στο ρεπερτόριο της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου της Καταλονίας στη Βαρκελώνη, τον Απρίλιο του 2018, σε σκηνοθεσία του ίδιου του συγγραφέα. Έχει μεταφραστεί στα γαλλικά, στα αγγλικά, στα πορτογαλικά, στα καταλανικά και στα ελληνικά.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Συγγραφέας: Gabriel Calderon
Μετάφραση: Δημήτρης Ε. Ψαρράς
Σκηνικά- Κοστούμια: Λίνα Σταυροπούλου- Τζίνα Ηλιοπούλου   

                          Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας                                            Φωτογραφίες: Βασίλης Μακρής

Post production: David Teissie

Δημόσιες σχέσεις: Γκέλλυ Σαρηγιάννη 
Παραγωγή: SQUARE THEATER COMPANY 

Σκηνοθεσία

         Πάνος Κούγιας 

Παίζουν οι ηθοποιοί

Αλεξάνδρα Παντελάκη 

Αργύρης Γκαγκάνης 

Δάφνη Μανούσου 

Ιωάννης Αθανασόπουλος 

Αδριανός Γκάτσος 

Χρήστος Καρανικόλας 

 Γεωργία Παντέλη 

Θέατρο «104» 

(Ευμολπιδών 41, Γκάζι, 11854 Αθήνα) Τηλ: 210 3455.020
ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
Σάββατο: 21:00
Κυριακή: 19:00
Διάρκεια : 90' χωρίς διάλειμμα
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: Γενική είσοδος: 12 ευρώ.
Ειδικές κατηγορίες (φοιτητικά, ΑΜΕΑ, άνω των 65, κάρτα ανεργίας κλπ.): 10 ευρώ ΣΕΗ: 5 ευρώ
Προπώληση στα ταμεία του θεάτρου, στο τηλ. 210 3455.020 από 18.00 έως 22.00 

Ο Γκαμπριέλ Καλντερόν γεννήθηκε το 1982 στο Μοντεβιδέο και είναι θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης και ηθοποιός. 

Έχει γράψει πάνω από 20 θεατρικά έργα κι έχει αποσπάσει τα εξής βραβεία: «Βραβείο Florencio» (2005) για τον καλύτερο σκηνοθέτη της χρονιάς (Σύλλογος Κριτικών Θεάτρου της Ουρουγουάης)· «Βραβείο Iris» (2008) για το έργο του Obscena· Βραβείο για Νέους Δραματουργούς (2003), το οποίο του απένειμε το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου για τρία διαφορετικά έργα, κ.α. Έχει τιμηθεί δύο φορές με το «Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας της Ουρουγουάης»: το 2011, για το έργο του Mi pequeño mundo porno (Ο μικρός πορνογραφικός κόσμος μου) και το 2016 για το έργο του Tal vez la vida sea ridícula (Ίσως η ζωή να είναι γελοία). Το 2009, έγινε δεκτός στο «Διεθνές Πρόγραμμα Φιλοξενίας Θεατρικών Συγγραφέων» του Θεάτρου Royal Court Theatre (International Playwrights' Programme). Είναι μέλος, από το 2011, του Lincoln Center Theater Directors Lab, καθώς και φιλοξενούμενος καλλιτέχνης στη Γαλλία, στο Θέατρο Théâtre des Quartiers d'Ivry, στο Παρίσι. Τα έργα του έχουν παρασταθεί στην Αργεντινή, τη Βραζιλία, την Ισπανία, τη Γαλλία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Μεξικό, τον Παναμά, την Κόστα Ρίκα, το Εκουαδόρ, τη Βολιβία και το Περού, ενώ έχουν μεταφραστεί στα γαλλικά, στα γερμανικά, στα αγγλικά, στα καταλανικά και στα πορτογαλικά. Στην ελληνική γλώσσα, έχει μεταφραστεί το έργο του Να ψοφήσουν οι πρωταγωνιστές, για να ενταχθεί στη συλλογή Ουρουγουάη: Τρία σύγχρονα θεατρικά έργα, η οποία βρίσκεται υπό έκδοση από τις Εκδόσεις "Isuku Verlag" (Επιμέλεια συλλογής: Δημήτρης Ε. Ψαρράς).

Η γνώμη του e-la-theatro.gr 

 O Γκαμπριέλ Καλντερόν ενδοσκοπεί την ανθρώπινη υπόσταση ως ένας ταλαντούχος ηθοποιός. Ο τρόπος που δημιουργεί την πλοκή του ξεπερνά τα όρια του χρόνου, δημιουργεί με νέα φύση πραγμάτων για να απαντήσει με ειλικρίνεια σε μεγάλα ερωτήματα . Η αμεσότητα των χαρακτήρων του <κερδίζει> κάθε θεατή. Οι ιστορίες του θα αντέξουν στον χρόνο ... γιατί τον ξεπερνούν ! Το σκηνοθετικό παιχνίδι του Πάνου Κούγια υπηρετεί έξυπνα την εξέλιξη της δράσης . Ωστόσο το παράδοξο είναι πως κατόρθωσε να χωρέσει ένα σπουδαίο κείμενο και εφτά υπέροχους ηθοποιούς σε μία σκηνή λίγων τετραγωνικών. Ο υποκριτικός άξονας της δράσης στηρίζεται στο ταμπεραμέντο την αμεσότητα και την ειλικρίνεια της Αλεξάνδρας Παντελάκη , που συμπαρασύρει μαζί με τον Αργύρη Γκαγκάνη τους πέντε νέους ταλαντούχους ηθοποιούς της παράστασης. Η Δάφνη Μανούσου και ο Χρήστος Καρανικόλας κρατούν τα κλειδιά της δράσης  αποδίδοντας τους χαρακτήρες τους χωρίς το παραμικρό ψεγάδι. Ο Ιωάννης Αθανασόπουλος ενσαρκώνει περίτεχνα μια αινιγματική φυσιογνωμία που μας αποκαλύφθηκε λίγο πριν το τέλος. Και το καλύτερο για το τέλος ! Αδριανός Γκάτσος και Γεωργία Παντέλη. Ερμηνεύουν με ένα ιδιαίτερο τρόπο τα πρόσωπα που θεωρώ ότι αποτελούν την βάση της έμπνευσης του συγγραφέα και που εσείς καλείστε να ανακαλύψετε ... Το μόνο που θα προσθέσω είναι Καλή Θέαση και μην το χάσετε ! 

Ευχαριστούμε που μας επιλέξατε για την ενημέρωση σας

e-la-theatro.gr

Υπερήφανος χορηγός επικοινωνίας

Για το e-la-theatro στο Facebook πατήστε ΕΔΩ 

Ζώης Τριανταφύλλου Σφακιανάκης

Θεατρικός Συντάκτης

Κανένας δε γεννιέται με Manual οδηγίες χρήσεως. Ο άνθρωπος δημιουργείτε μέρα με την μέρα . Όταν στις εργοστασιακές μου ρυθμίσεις προστέθηκε το Θέατρο και ηΨυχολογία άρχισα να λειτουργώ ως καθρέφτης . Αγαπώ την μοναδικότητα του ανθρώπου και το πάθος του για ζωή. Από τον Θέσπι και τον πρώτο υποκριτή, το μαγικό <ΑΝ> του Στανισλάφσκι και μέχρι τις μέρες μας ...το θέατρο εξελίσσεται παράλληλα με τον άνθρωπο .

Κι αυτός ο άνθρωπος είσαι ΕΣΥ

Δείτε στο e-la-theatro.gr